Pracę w Szkole Podstawowej nr 1 w Błoniu rozpocząłem we wrześniu 2022 roku. W tym samym roku skończyłem studia na kierunku psychologia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Od 2019 roku zacząłem pracę z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jako instruktor tańca. W okresie ferii i wakacji wyjeżdżałem na zimowiska i kolonie będąc tam wychowawcą, a także animatorem zajęć dla najmłodszych podopiecznych. Aktualnie poszerzam swoje kwalifikacje zawodowe w trakcie studiów podyplomowych, a także uczestnicząc w różnych kursach oraz czytając literaturę naukową z zakresu rozwoju i pracy z dziećmi.
Najważniejszymi wartościami w mojej pracy z dziećmi jest szacunek do dziecka, jego poczucie zaufania, bezpieczeństwa oraz akceptacja tego, jakim jest człowiekiem. Zajęcia staram się organizować bardzo elastycznie, tak aby jak najlepiej dopasować się do indywidualnych potrzeb ucznia bądź grupy.
Do moich podstawowych zadań w pracy psychologa szkolnego należy:
✔ Diagnoza dzieci w celu określenia ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
✔ Udzielanie uczniom pomocy i wsparcia;
✔ Podejmowanie działań profilaktycznych związanych z problemami dotyczącymi dzieci i młodzieży;
✔ Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy;
✔ Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
✔ Udzielanie pomocy rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
✔ Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły oraz udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.